Pärla

Pärla

fredag 7 september 2012

Tömkört.

Hej.
idag så har lilla Pärla fått massa nytt spån. Jag "glömde" bort att jag bara skulle spåna en halv bal, och det råkade bli en hel, vilket resulterar i att det är lite svårt att hitta ponnisen i allt spån=)
Nåja det hade ju kunnat vara värre. Man ser ju öronen i alla fall=)

Fixat hö och krubb och vatten och diverse andra väsentligheter.

Humpade in lillan från hagen lerig som få, och borstade borstade och borstade och tillslut så kom den lilla bruna söta poan fram.

Satte på henne grejjerna och traskade ut i ridhuset.
Ville inte skrämma alla hoppekusar på planen för en liten lurvig ponny kan kanske vara lite farlig=)

Tömkörde henne i ungeför en timme, hon var väldigt fin. Rör sig faktiskt riktigt trevligt när hon slappnar av i tömmen och får en rund och fin form. Skritt , trav, galopp i båda varven, lite sidvärtsrörelser och allt kändes superbra.

Tyvärr så är min körtöm alldeles för kort att tömköra med, så jag måste åka och investera en ny längre så jag slipper springa runt som ett tok och lilla pärla slipper springa runt på en minivolt.
Så en längre töm så jag kan göra det jag vill och pärla kan göra det jag vill=)....hehe

Pärlan blev ordentligt svettig och var pigg och fräsch hela passet. Hon tycker verkligen om att jobba och är väldigt samarbetsvillig trots kombinationen av raser och sto=)

Sen så kom min vän och hennes dotter och klappade på henne och matade henne med morötter.
Väldigt populära blev dom=)

borstade säkert i 1,5 timme, hon är sååå mysig och vill mest gosa hela tiden.
Och hon verkar ha charmat hela stallet.

Sammanfattat så är jag så glad till denna lilla varelse som förgyller min vardag.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar