Pärla

Pärla

måndag 24 september 2012

Pärla.

Idag var jag en kort sväng till stallet.
Har inte varit på en hel vecka till stallet typ hästabstinens deluxe....usch otrevlig upplevelse inte kul alls.
Blä.

så nu har jag bestämt att jag inte ska vara förkyld alls något mer någonsin minsann...

Hur som helst, jag och min far har varit en sväng i kväll och kollat och funderat och pratat om hennes vagn och kommit fram till att  min far ska ta den till jobbet och svetsa om skaklarna då hon inte riktigt ryms mellan dom, erhm..hon är lite fet=)

Ska försöka lura ut Min vän Luvan till stallet någon dag och raka bort all päls, kanske hon hade rymts mellan skaklarna då kanske=) hon är fruktansvärt långhårig och blir svettig på en gång, och jag råkade se ett  par kort på henne i bloggen från dom jag köpte henne från och då såg hon ut som ...tja...det enda ordet jag kan komma på är långhårig.....=)
Jag såg all denna päls framför mig och fick en smärre hjärtattack...
så nu kommer rakmaskinen fram=)

får se vad hon säger om det....det går nog bra....
hoppas jag.
hehe


Nåja som sagt.
Jag har ju varit sjuk så min mamma och Sandra har tagit hand om henne, mor min har skött markservcien  och Sandra har ridit henne, och haft henne helt någon dag. tusen tack till er båda, men framförallt till Sandra.
Hon har ridit henne och det går riktigt bra, hon har hoppat henne och det har också gått bra.
Dom verkar gilla varandra och det är ju roligt för sandra är duktig på att rida och 16 år så hon kan hästar.
Och Pärla testade visst henne lite idag, eller om hon bara var glad?..typ bockade och lättade lite, men sandra är ju ett sånt där hopptok som bara tycker det är kul med fart och fläkt så hon var bara glad....tur jag inte såg det, dressyrtönten i mig hoppar fram rätt fort i sådana stunder=).

Hur som helst, imorgon ska jag till stallet.
Och jag hade tänkt tömköra henne ett lungt pass i ridhuset.
och bara mysa lite hästnäsa.

Nu är det natt

Tack och adjö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar