Pärla

Pärla

söndag 9 september 2012

Pärlan idag.=)

dagens tämkörningspass gick riktigt bra...kolla in hennes näsa=) 
jihaa..

inte helt tillfreds ponnyplutt, det där med att inte göra hyss är ibland lite för svårt att motstå när man är liten  och rund och brun och bara sötast.

poaplutt

firserad=) dagen till ära..vad tusan ska man göra av all man?

trött poa efter dagens pass. By the way, hon fick ett nytt pannband, dock inte det jag egnetligen ville shoppsa men det jag ville ha fanns inte i hennes ministorlek tyvärr..nåja. detta var också fint.

tröttisen.

finast

sötpoan

pärlan

pärlan igen

och igen.



Idag så har jag och mor min varit i stall.
Innan stallet så åkte vi och shoppsade lite grejer till henne, och mig. Regnkläder och sådant där bra och ha.

Jag mockade, mor fixade hö.
Tog in lilla kuse. Borstade och fixade henne.
Tömkörde henne, lite ovillig i början, men mot slutet lossnade det och hon gick både skänkelvikningar och sluta på töm, riktigt duktig poakuse. Sen körde hon lite jämfota hopp och studsa som liten gummiboll med.
Man kan ju inte vara bäst hela tiden=)
Mor min fotade lite, det är som lite svårt att fota och tömköra samtidigt.

Pärla fick komma in i boxen, vila lite, borstas och dricka.
Sen humpade jag ut henne i hagen igen så får jouren fånga in henne i kväll.

allt som allt en riktigt bra dag.

Imorgon blir det en härlig promenad ut i skogen. Om nu vädret vill vara vänner med oss, annars så blir det en blöt promenad i skogen.
Hur som haver så blir det i alla fall en promenad=)

God Natt.
/E

3 kommentarer:

  1. Åh vad fin hon var idag =) Bling, bling i pannan och vit padd under gjorden - hon ser ut som en riktig dressyrhäst!!

    SvaraRadera
  2. Mjo, det är bara de vita lindorna som fattas, nåja dom ska komma på plats så småningom=) ska bara bestämma vilka som jag ska klippa av.=)
    hehe, annars så kommer nog hela benen från armbåge till hovled vara lindade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha - jag tycker inte att du ska klippa av dina benlindor till storhäst. Far på Hööks och köp nya i ponny size istället - du har ju nära och bra till den affärer!!

      Typ dom här: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=610098&deptid=99&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

      Fast färgen var kanske ingen hitt...beror på om man vill att Pärla ska se ut som en "äkta ponny", isf kanske äppelgrön kan fungera. Vill du istället köra på den lite elegantare vägen som "dressyr ponny" så måste du nog köpa vita lindor istället ;)

      Radera