Pärla

Pärla

torsdag 13 september 2012

the one and only beautiful little brown pearl.

pärlan. 
på väg ut, från stall.

skrittpromenad.

mer promenad.

trav på väg till bra körvägar=)

finaste pärla, öronen fram hela tiden, hon tyckte verkligen att detta var roligt.=)jag med.=)

mer pärlaplutt.

travar efter vägen.

ute och galoppar...hur härligt som helst.

finaste.
Kom till stallet, mockade och spånade och fixade hö till poakusen. Bytte vatten och sökte reda på min körmedhjälpare sandra=)
Vi tog in henne och jag borstade, tränsade och selade på henne.
lite nervöst var det helt klart då jag inte alls visste hur hon skulle reagera.
Ringde och pratade med hon jag köpte Pärla av för att höra lite hur dom gick tillväga när dom körde henne och hur hon reagerade så jag visste hur jag skulle lägga upp allt för att vi skulle få så bra resutlat som möjligt då ett litet misstag kan göra så stor skada när man ska göra något som det är ett tag sedan som ponnysen gjort.

Vi gick ut med henne, och "fällde vagnen över henne. Hon reagerade inte alls.
Sandra ledde henne medans jag höll fast vagnen och hon brydde sig inte alls. Jag vickade runt lite på vagnen så hon skulle känna skacklarna i sidorna och hon brydde sig inte alls.
Det kändes lite fånigt med alla "säkerhetsåtgärder" en samtidigt så ville jag verkligen att det skulle bli bra, och då är det bättre att vara försiktig och beredd på allt för att det ska ge ett bra utfall.

Jag hoppade i vagnen och sandra ledde henne en liten bit, inget problem, det verkade som att hon inte gjort annat än varit körponny hela sitt liv=)

sandra hoppade i och vi promenixade iväg.

Mötte bilar, traktorer och cyklar och diverse andra störningmoment, och Pärla bara lunkade vidare som om det var vardag för henne.

Vi kom ut i skogen efter superfina och hur långa vägar som helst....
Pärla sprang med öronen framåt hela tiden.
En smackning och hon travade, en till och hon galoppade=)...
ett ptro och hon saktade av ett till prto och hon gjorde halt.

Mötte en bil på ridvägen?? och jag tänkte jäklar, detta blir trångt.
Saktade av till skritt och mötte bilen som stannade och sa att älgjakten börjar på lördag.
sen körde han vidare och vi likaså.

vände henne på den smala vägen, skacklarna tod i hennes mage och hon vände en liten bakdelsvändning, helt obrydd över vagnen som var bakom.

skrittade, travade och galopperade på hemvägen med.
Inga problem.

Vi var nog ute i 45 minuter en timme.

Pärla var på hugget hela tiden och lysssnade på minsta sak jag ville att hon skulle göra.

Det känns så jäkla bra.

Jag är så otroligt glad över denna lilla sockersöta ponny.

Nu ska jag verkligen söka vagn, och hitta en riktigt bra och skön vagn för nu jäklar....
Here we go.

Borstade av henne, humpade på täcket då hon blev lite svettig och släppte ut henne i hagen med middagshö.

Me so happy.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar