Pärla

Pärla

tisdag 18 september 2012

vagn

Varit och köpt en vagn till Pärla plutt.
Den är inte världens vackraste, men jag har ju världens bästa pappa så han ska renovera upp den i vinter så det blir skitasnygg=). men jag verkar inte lyckas få honom att lackera om den till rosa...hm..

den har bra stötdämpning och kändes väldigt skön att sitta i.

Testade snabbt att bara hänga den över henne när hon kom in från hagen, hon promenerade omkring ett tag och tyckte att det var allmänt konstigt att direkt från hagen bara få en vagn över sig utan sele och allt, men det gick bra när jag tog ponnyn och pappa la över vagnen.

Den vara lite tight runt magen på henne, men hon är ju lite väl tjock, ungefär sådär som att hon svalt en av stallägarens shettisar på tvären.
Så om hon bara får lite mindre mage så passar den prima, om inte annat så får man väl vidga skacklarna lite.

Men det känns mycket bra, skönt att äntligen få en egen vagn att köra henne i.

Imorgon ska sandra rida henne, jag har ju lyckats att bli halvförkyld, så jag ska vila imorgon med från stallet.
Himla bra att hon finns och har tid, det är skönt att få hjälp och hon är duktig på att rida så det är skönt=)
tack sandra.

Nåja, Pärlan stod i hagen så jag passade på att plocka in henne när vi kom vid 19.20.

hm, just det ja, jag fick med två täcken till henne, varav ett var ett rött och sprojlans nytt vinterinnetäcke.
superbra, ska bara försöka få till lite tid så Luvan kan komma och raka av henne all päls bara...

Nåja.

god natt
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar