Pärla

Pärla

torsdag 27 september 2012

pärlaplutt blir korthårig=)

hårig pärlan. 
hårig pärlan

lite rakad...blir blond=)

rakad hals..en bit i alla fall.

halvrakad poaplutt

helrakad poaplutt, föutom från knäna och neråt, men hela huvudet är rakat.=)

pärla päls=)

nytt täcke som pärla fått, vintertäcke. mina katter tycker att det var jättespännande=) så dom fick vara med på ett hörn=)

klar. Helfriserad poaplutt.
Idag skulle ju Pärla rakas.
Så klart SPÖ regnade det hela dagen, så jag åkte till stallet och tog in henne 10.40 så hon skulle hinna torka tills Luvan skulle komma och raka henne klockan 16.
Tur att jag tog in henne då hon precis hade torkat men hade kunnat vara lite torrare ändå. Jisses, det är väl så när ponnyn har päls för 4 stora hästar=)

gav henne lunch och åkte till stan och lunchade med en vän.

Sen tillbaka till stall.
Mockade, snackade skit, kollade när folk red och väntade på bästaste Luva.

och se ovan...
så blev resultatet.

Hon brydde sig inte alls över rakaren.
Hon tyckte det var så skönt att hon stod och gnuggade mule i min jacka och i Luvans hår när hon böjde sig ner och rakade benen och bogen då kliade pärla tillbaka, det var bara öronen som var lite otrevliga, men resten av ansiktet så var det inga problem.

Och hon gick ner en hel täckesstorlek
så jag vette tusan om hon kanske till och med rymms i vagnen.
Måste testa det på lördag.

för i morgon ska mor min ha lilla poan, får se om hon känner igen henne eller tar fel ponny in från hagen=)

Fixade ut hö i hagen och slänge på henne ett fleecetäcke, då alla andra innetäcken är för stora.

Åkte och middagade med luvan och passade på att gå in på Häst och Fritid och shoppade ett utevintertäcke på 50 procent rea. Jag tyckte det var fint och hon behöver ett till vintertäcke.Så nu har hon det=).

Måste hitta några bra innetäcken till henne med.
Men hon hade inga där i hennes storlek så jag ska åka till hööks på Lördag och  se vad dom  har där.

En superbra dag.

nu är det ta mig tusan snart natt.
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar