Pärla

Pärla

onsdag 26 september 2012

härlig körtur i fint höstväder tills regnet kom.

höstig promenad.

promenad

pärlaplutt

höst

pärlan



pärla och stöddig

liten och stor

och så stötte vi på ett hus som jag vill bo i...mitt ute i ingenstans typ står det, hur fint är inte det, jag vill bo i tornet, men huset har fel färg, tänk vad coolt det skulle vara i ROSA!=)

stöddig säger tjenare=)

fina poakusar.

på väg hem.

mysig promenad.

¨Jättetrevlig dag i stallet.
Kom dit och massa folk som jobbar där var kvar. Dom är för härliga alla, verkligen jättekul att vara i stallet.

Jag och Sandra tänkte fara ut på en gång, så jag gick och hämtade pärlan i hagen och hon fiskade in sin.
Selade på och vi gick ut, linda hakade på så hon åkte vagn med mg och pärla.

Passade på att prata med eva om min vagn och hon tyckte den inte behövde breddas så mycket och det gör ju allt mycket enklare.

Eva hjälpte till att spänna fast henne, min vilda ponny...satte mig i vagnen och kom på att jag inte knäppt min jacka och smidiga jag kunde ju så klart inte göra det i vagnen, så jag ställde mig upp..ett ben i vagnen och ett ben utanför..säkerheten är på topp=)...eva sa till mig, emmah..vart är säkerheten och jag sa till henne, men pärla går ju ingenstans för du håller ju fast henne i öronen=) och det gjorde hon, fast jag tror hon kliade hennes öron och pärla halvsov men det såg roligt ut...

Min vilda ponny som Eva sa jag skulle köra första gången jag lånade vagnen med slaggjord utifall att...
hahahah...

Hon är fantsatisk min lilla körponny=)

När vi hade varit ute en sväng  så när vi var på väg hem började det att regna..
det var ju ltie tråkigt för annars så var det så jättefint väder varmt och skönt.Eller så var det för att jag hade sjukt mycket kläder på mig =)

Lämnade pärlan inne för det spöregnade.

Mockade och fixade allt
gav henne middagshö och borstade henne länge.

Har ändrat hennes täckesinfo så nu ska hon gå klädd i hagen varje dag.
Nu får hon inte bli mer långhårig..nån måtta..min dressyrhjärna håller på att brinna=)

Hur som helst med tanke på långhårig.
Imorgon eftermiddag kommer Luvan och vi ska raka pärla...så hon blir korthårig.
Om hon låter oss göra det förstås.

nåja får ta med mig några kilo morötter=).

ska fota för och efterbilder och lägga upp imorgon.

Hon kanske till och med passar i vagnen när vi har rakat bort hennes päls. För hon är verkligen jätte jätte långhårig.

Pappa min kom och hjälpte mig byta vatten i hagen, det är så förbannat tungt att böra kannorna så han är en riktig pingla osm hjälpte mig med det. tack bästa pappa.

nåja, nu nog.
adjö och gonatt
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar