Pärla

Pärla

söndag 16 september 2012

födelsedagsfirande i stall

Idag har det varit en stalldag med hela familjen=)
Vi skulle göra bort stallet och sen äta middag på waldorf för att jag fyller år.
Min mor och far mockade och fixade hö och rengjorde vattenhink i box och vattenbaljan i hagen.

Jag tog in pärlaplutt och lät henne gå på toa i boxen innan jag tog henne till vattenspiltan och borstade henne.
Jag fick så klart hjälp av Sandra som idag skulle rida henne på planen.
Har ju gett bort alla mina schabrak, inte jätteintelligent jag vet, men jag tänkte att hon bara skulle köras eftersom hon var lite "ouppfostrad" i ridningen.
Men Sandra rider henne verkligen jättebra och Pärla verkar älska att ridas eller hon älskar att jobba, och hon behöver jobba för att må bra. Och det är jättekul att dom passar så bra ihop, Pärla och Sandra.

Jag fick låna ett ROSA schabrak av henne, så Pärlan blev riktigt stilig.

Vi tog ut henne och Sandra hoppade upp.
Hennes syster red på deras egna häst.

Vi gick ner på planen och jag hade kameran i högsta hugg.
Och det stod ju en massa hinder på planen så jag tänkte att dom skulle få hoppa lite och se hur det gick.

Sandra värmde upp, och hon ser så glad ut när hon rider Pärlan, iofs så ser Sandra allt som oftast glad ut=)
Pärla är ju pigg och framåt men lyssnar ändå bra på henne och det är roligt att se.

Dom hoppade inge höga hinder, men det är ändå ångestframkallande i min dressyrhjärna=)
Det var två kryss, hon sprang på sidan om ett men det var faktiskt inte Pärlas fel...hoppas jag inte får spö nu=) men när sandra red bra så hoppade Pärla hur bra som helst.
Så det ska bli kul att se hur detta artar sig. Hon tycker att arbete i alla former är så roligt.
Och jag är superduper jättenöjd med min lilla ponny plutt.
Hon är helt fantastisk.
Min älskade Pärla.

vi tog in henne, borstade henne och sen fick hon komma ut i hagen och äta middagshö.

sen åkte jag och middagade.

jag fotade en massa men har inte lagt in bilderna i datorn så därför kommer det inte några bilder i detta inlägg, men imorgon så ska jag ladda över bilderna från dagens ridpass, så då blir det en bildbomb=).

Men supertack för hjälpen Sandra.
Det är jättekul att du vill hjälpa till, och det är kul att se att Pärla tycker att det är roligt.
Ni passar bra ihop=)

Imorgon så ska min mamma ha henne, och på tisdag ska jag försöka deala till mig ett lån av en vagn så ska vi ut i skogen och springa.
Jag jobbar för fullt på att få tag i en bra vagn, men det tar tyvärr lite längre tid än jag trodde..

men den som väntar på något gott=).


nåja, det var allt för idag.

/E

1 kommentar:

  1. Emma du hittade verkligen en super fin liten ponny! Jag hjälper dig gärna med henne i fortsättningen med :)

    kram/ Sandra

    SvaraRadera